Fizik Tedavi Neler Yapıyoruz

Özel Eğitim ve Fizyoterapi Merkezi, Psikoloji, Fizyoterapi, Özel Eğitim, Otizm ve Rehabilitasyon. Hep Daha İyisi İçin Dün Bugün ve Yarın Sizlerleyiz. Uzman Eğitimci Kadromuz. Programlar: Dil Konuşma Birimi, Fizyoterapi Birimi, Erken Müdahale Birimi, Psikolojik Destek Birimi, Aile Eğitimleri Birimi

Fizik tedavi sağlığınız için önemlidir.

Fizik tedavi, binlerce yıldır işlevsizlik ve engellilik durumları için var olmuştur. Kaza veya hastalık sonucu oluşan durumlardan dolayı rahatsızlık duyan veya mağdur olan hastaların rehabilitasyonunda temel bir tedavi olarak kabul edilir.

• Çocuk ve Bebek Fizyoterapi

FİZİK TEDAVİ

• Fizyoterapistler çoğu durumda pahalı cerrahilere ihtiyaç duymadan genellikle reçeteli ilaçların yan etkilerini ve uzun süreli ilaç kullanım ihtiyacını azaltarak hastaların ağrıyı hafifletmelerine yardımcı olan ve hareketsizliği iyileştiren veya eski haline döndüren, hastalara yardımcı olabilen iyi eğitimli ve sertifikalı sağlık uzmanlarıdır.
  • Ortopedik fizyoterapi olarak da adlandırılan kas iskelet sistemi burkulmaları, sırt ağrıları, duruş sorunları, artrit, suşlar, idrar kaçırma, kese iltihabı, hareket kabiliyetinin azalması, spor ve işyeri yaralanmaları gibi durumların tedavisinde fizyoterapi kullanılır.
  • İnme, multipl skleroz, Parkinson hastalığı, serebral palsi ve omurilik yaralanması gibi nörolojik bozuklukları olan hastalarda fizik tedavi büyük fayda sağlayabilir.
  • Fizik tedavi hareketleri kasların yeniden eğitimi ve kontrolüne, günlük işlevlerin iyileştirilmesine, güç ve esneklik kazanımına, ince ve kaba motor sistemi becerilerinin gelişimine, yürüyüşün geri kazanımına, iyileştirme ve hareket fonksiyonlarının eğitimine odaklanmaktadır.
  • Fizyoterapist hastalık, sakatlık, yaralanma veya yaşlanmayla ortaya çıkan fiziksel zorlukları olan hastaların hareketlerinin iyileştirilmesine yardım eder. Masaj gibi manuel terapiler, terapötik egzersiz ve elektroterapi yöntemlerini kullanarak tedavi programlarını tasarlayıp gözden geçirirler.
  • Fizyoterapistler hareket, egzersiz, manuel terapi, eğitim ve tavsiye yoluyla yaralanma, hastalık veya sakatlıktan etkilenen insanlara yardımcı olurlar. Her yaştan hastaları sağlığına kavuşturup, ağrıyı yönetmeye ve hastalığı önlemeye çalışırlar.
  • Sağlık durumunuzun niteliğine bağlı olarak ilk randevu genellikle 30 ila 60 dakika aralığında sürer. Eğer seans süresini uzatmak isterseniz fizyoterapistiniz bu oturumların ne kadar süreceğiyle alakalı size bilgi verebilir.
  • Genellikle fizik tedaviyi hedeflerinize ulaşana, sizin ve terapistinizin ortak kararıyla yeniden bir değerlendirme yapana kadar sürdürmeniz gerekir.

FİZYOTERAPİ

• Serebral Palside Bobath Serebral Palsi : Doğum öncesi , doğum sırasında ve doğum sonrasında herhangi bir nedenle beynin hasar görmesi sonucu oluşan duyu-motor bozukluklardır.
  • Serebral Palsi çocuğun aktivitesinde ve aktivitesindeki yetersizliklerinde mevcut aktivite ve katılım düzeyini analiz etmemize yardımcı olur. Bunu başarmak için çocuğun günlük yaşam aktivitelerini analiz edip çocuğun ihtiyaç duyduğu yada yapmak istediği bir aktivitede çocuğun kullandığı mevcut hareket paterninin ve pastural tonusunun nasıl olduğunun not ederiz.
  • Çok geniş FİZYOTERAPİ yelpazesi olan fizyoterapi yöntemleri içinden bobath , duyusal entegrasyon , refleksoloji , hidroterapi ve bunlarla birlikte osteopati yaklaşımları kullanılmaktadır.

SEREBRAL PALSİ

SİPİNA BİFİDA